Wednesday, June 24, 2015

עבודת חקר בתנ"ך

השנה היא השנה הראשונה שבכיתות י לא התקיימו בחינות בגרות. במקום בחינות הבגרות נדרשנו לייצר הערכה חלופית בחומרי הלמידה.
הנושא ממש חדש. הרבה מאוד מורים התקשו לייצר הערכה חלופית גם בגלל ההיערכות המיוחדת בהתראה קטנה אבל גם (ולא לציטוט) הרבה מורים התקשו מאוד לצאת מאזור הנוחות שלהם ולהירתם לרעיון הנפלא שהנה עתה הם פנויים להגשים את הפנטזיות הפדגוגיות שלהם.
בבית הספר שבו עבדתי ניסיתי לרתום את המורים לרעיון, אך בסופו של דבר מצאתי את עצמי מפעיל אותו לבד בתי כיתות בהן לימדתי. במהלך השנה כשהתחילו להגיע תוצרי תלמידים כבר התחילה התעניינות במה שקורה אצלי בכיתות ואני מניח שזה יצבור תאוצה לקראת השנה הקרובה.
לתלמידים שלי יצרתי אתר בgoogle sites שמרכז בתוכו את כל תהליכי החקר והלמידה שהם צריכים לעבור לקראת התוצר הסופי והאחרון. תהליך היצירה והכתיבה ארך כארבעה חודשים שבמהלכם הגדרנו זמן לביצוע המטלות המתגלגלות, כשבסוף כל תקופה נתתי להם משוב על תוצר הביניים, כך עד לשלב ההגשה הסופי.
את הכתיבה עצמה ערכנו בקבצים של google docs. כל קבוצה הייתה משותפת בין חבריה וביני. הקדשתי בכיתה זמן לא מועט להדרכת התלמידים בעבודה מיטבית בסביבת הקובץ השיתופי, סוגי התערבות, סוגי שיתוף, יצירת קישורים, העלאת תמונות וסרטונים, ועיצובים מיוחדים.

קישור לעבודת תלמידים לדוגמה.

דרכי ההערכה גם היו ייחודיות וראשוניות עבור התלמידים. ההערכה ברובה ניתנה על ידי התלמידים לעצמם ע"פ מחוון שבנינו ביחד ומופיע באתר וגם הערכה שכל עבודה קיבלה משני חברים בכיתה שנדרשו לקרוא את העבודה ולהעריך אותה על פי המחוון.

עבורי זאת הייתה התנסות מעניינת, מלמדת ומאגרת.





1 comment:

  1. This site is very useful for everyone. I have found lot of stuff here, which is very interesting, but don't forget to check my website. We have amazing jackets and coats. All products are available at discounted price. We have limited stock. Order your favorite ones now. Tariq St Patrick Power Book II Ghost Blue Coat

    ReplyDelete